VEELGESTELDE VRAGEN

Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen. We hebben ze voor jou eenvoudig ingedeeld in categorieën. Staat jouw vraag er toch niet tussen? Neem dan contact met ons op.

ALGEMEEN

Is een refurbished product wel veilig?
Een refurbished laptop, telefoon, tablet of desktop van Refub is een apparaat dat voorheen in de zakelijke markt werd ingezet. Deze apparaten zijn voorzien van de hoogste en beste kwaliteit hardware, denk aan aluminium behuizingen, snelle Intel i5 of i7 processoren en SSD's van Intel, Kingston of Samsung. Al deze hardware wordt door onze technische dienst nagekeken en gecontroleerd op eventuele gebreken. Mede hierom durven wij ook minimaal 12 maanden garantie te geven op al onze producten! Gaat er na 13 maanden toch iets defect? Geen probleem, wij doen niet moeilijk. Neem in zo’n geval ​contact met ons op, zodat onze technische dienst samen met jou op zoek kan gaan naar een passende oplossing.
Is het mogelijk om langs te komen en om een refurbished product te bekijken of af te halen?
Helaas is dit niet mogelijk. Refurbished producten zijn alleen te bezichtigen via onze webshop en worden veilig en snel bij jou thuis afgeleverd via onze partners van PostNL en DPD. Kom je er niet uit of heb je een vraagje? Neem dan gerust contact met ons op.
Kan ik mijn oude apparaat ook inruilen?
Bij Refub kopen we uitsluitend grotere aantallen in uit het bedrijfsleven. Inruil van een consumentenapparaat is niet mogelijk, omdat wij onze klanten alléén refurbished producten van de hoogste kwaliteit willen aanbieden.
Verkopen jullie ook nieuwe laptops of desktops?
Zo nu en dan hebben wij ook nieuwe laptops of desktops in ons assortiment. Echter is en blijft het grootste deel refurbished. Ben je echter toch op zoek naar een nieuw apparaat? Schroom dan niet om even een mailtje te sturen.

GARANTIE

Repareren jullie defecte producten?
Mocht tijdens de garantietermijn bijvoorbeeld het beeldscherm of het toetsenbord stuk gaan, neem dan contact met ons op. Onze technische dienst heeft alle expertise en ervaring in huis om zelfs de meest complexe reparaties zelf uit te voeren.
Waarom geldt er een verkorte garantie op de accu?
Op de accu geldt een kortere garantie van 3 maanden, omdat dit één van de meest kwetsbare componenten is van een laptop. Aangezien wij één van de weinigen zijn, die garantie durven geven op een accu, hebben we de grens gelegd op 3 maanden.
Als het product niet naar verwachting is, hoe kan ik het dan retourneren?
Het retourneren van een product is gelukkig erg eenvoudig. Ga naar onze Verzenden en retourneren-pagina, lees de algemene voorwaarden door, meld het product aan en verzend het. Binnen 15 dagen na ontvangst staat het aankoopbedrag weer terug op jouw rekening.

BETALING

Welke betaalmogelijkheden heb ik voor het afronden van mijn bestelling?
Je kunt bij ons betalen via iDeal, Bancontact of Klarna. Via de laatstgenoemde kun je eenvoudig de betaling voldoen, zodra de bestelling is afgeleverd. Meer informatie.

VERZENDING

Ontvang ik ook een track & trace-code van mijn bestelling?
Nadat het pakket door ons is ingepakt en aangeboden bij de bezorgdienst ontvang je van ons per e-mail de track & trace-code. Deze wordt doorgaans dezelfde avond actief, zodat jij precies kunt zien waar je pakket is en wanneer het bezorgd wordt.
In welke verpakking worden mijn bestelde producten verstuurd?
Al onze producten worden in een stevige kartonnen doos verzonden, gevuld met plastic luchtzakjes. Wij nemen echter geen enkel risico en verpakken laptops en desktops daarom in een gesealde unit. Deze unit zorgt ervoor dat het product niet kan gaan schuiven tijdens vervoer.
Kan ik mijn bestelling ook bij jullie afhalen?
Nee, dit is helaas niet mogelijk.
Kan ik ook bestellen als ik in België woon?
Ja, ook in België kun je ook gewoon op Refub.nl bestellen. Aan het verzenden zijn geen extra kosten verbonden.